مزاحم‌ها 12هزار مرتبه زنگ اورژانس را به صدا درآوردند/ عدم همکاری راه‌آهن شمال برای ایجاد اورژانس ریلی

مزاحم‌ها 12هزار مرتبه زنگ اورژانس را به صدا درآوردند/ عدم همکاری راه‌آهن شمال برای ایجاد اورژانس ریلی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا حبیبی ساروی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدامات اورژانس در ایام نوروز،اظهار کرد: یکصدومین پایگاه ۱۱۵ استان مازندران بهره‌برداری شده است با این روند و حمایت‌های رئیس دانشگاه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری زمینه توسعه خدمات اورژانس را تا ۱۳۲ پایگاه افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: از تعداد ۱۰۰ پایگاه ۹۹ پایگاه زمینی که ۳۷ پایگاه شهری و مابقی جاده‌ای است که ۱۵۷ دستگاه آمبولانس همکاران ما به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

رئیس اورژانس مازندران، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸ هزار تماس در چهار مرکز چالوس، آمل، بهشهر و مرکز پاسخگویی ستادی در ساری ثبت شده که ۳۸ هزار و ۱۲۶ مشاوره پزشکی ارائه دادیم و ۱۲ هزار و ۷۵۰ تماس با ما مزاحمت بوده که این میزان به یک و نیم درصد نسبت به سال‌های گذشته رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۴۷ هزار و ۹۵۹ ماموریت توسط همکاران انجام شده که از این تعداد ماموریت ۲۸ هزار و ۵۸۵ ماموریت ما تصادفی بوده است، شایع‌ترین عامل همکاران ما بر بالین درخواست کنندگان بیماری قلبی و عروقی بوده و شهرهای آمل، ساری و قائمشهر بیشترین ماموریت‌های اورژانس ثبت شده است و در این سه شهر هم بیشترین مشکل را در اورژانس داریم.

حبیبی، خاطرنشان کرد: پس از سقوط بالگرد ملکی اورژانس مازندران در تیرماه ۱۴۰۰ هنوز بالگرد ملکی از سوی شرکت پنها در اختیار این مجموعه انجام نشده است.

وی تعداد ماموریت‌های هوایی را ۳۲ مورد اعلام کرد و افزود: ۶ مورد تصادفی، ۲۶ غیر تصادفی و مابقی بیماران افراد با مشکل قلبی و سوختگی بوده و شهرهای چالوس، آمل و فرویدونکنار از خدمات بالگرد برای انتقال مصدومان استفاده کردند.

وی یادآور شد: غیر از پاسخگویی به مردم ماموریت‌های را به عنوان انتقال بین بیمارستانی انجام می‌دهیم که سال گذشته نزدیک به ۶ هزار خدمات ارائه شده ، شایعترین انتقال بیماری قلبی و عروقی، جراحی بوده و این خدمات در شهرهای، نکا، ساری و عباس آباد تنکابن برجسته‌تر بوده است.

رئیس اورژانس مازندران با اعلام اینکه سال گذشته ۷۸۱ حادثه در استان مازندران از سمت اورژانس ثبت شده،گفت: ۸۱۷ تیم و هزار و ۷۱۵ نیروی عملیاتی به محل حادثه دیده اعزام شدند و حوادث شاخص استان مازندران بحث سیل و مسمومیت و در مراحل بعدی انفجار و آتش سوزی‌های ناشی از گاز و مواد اشتعال زا ثبت شده است.

وی در ارتباط با اقدامات آموزشی انجام شده در این مجموعه،گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۹۸۵ آموزش حضور داشتیم و در آموزش غیر حضوری ما ۱۴ برنامه از صدا و ۲۱ برنامه از سیما طبرستان و ۴۲ تیزر اطلاع رسانی منتشر شده است.

حبیبی اقدامات شاخص این مجموعه را افزایش تعداد پایگاه‌ها اعلام کرد و گفت: ۶ پایگاه به مجموعه اضافه شده و ۱۰ دستگاه موتور آمبولانس‌ها در شهرهای ساری، آمل، قائمشهر، بابلسر، فریدونکنار و محمودآباد هم توزیع شده است.

رئیس اورژانس مازندران اضافه کرد: همکاران ما مداوم در حال پایش تصویری بیمارستان‌های استان هستند و یک اتوبوس آمبولانس به مجموعه اورژانس اضافه شده و همچنین ۹ پد فرود بالگرد در نقاط مختلف استان ایجاد شده است.

وی در ارتباط با کمبودهای اورژانس استان، گفت: در ساری ۹ پایگاه، قائمشهر ۸ پایگاه، نوشهر و چالوس و تنکابن نیاز به ایجاد دو پایگاه هستیم که نیازمند همراهی متولیان اجرایی استان است.

حبیبی ساروی با اشاره به مشکلاتی که بابت فرسودگی خودروها دارد، گفت: ۶۰ درصد خودروهای اورژانس استان مازندران بیش از ۱۰ سال عمر دارد و در بحث کمبود نیرو هم با مشکلی مواجه هستیم.

وی دیگر مشکل اورژانس استان مازندران وجود ترافیک فزاینده در شهرهای ساری، آمل، نوشهر، قائمشهر، چالوس و سلمان‌شهر اعلام کرد و گفت: انتظار داریم که شورای ترافیک استان در این زمینه چاره‌اندیشی کند که این مشکل تنها مربوط به اورژانس نیست سایر نیروهای خدمات رسان مثل پلیس و آتش نشانی در این زمینه چالش‌های جدی دارند.

رئیس اورژانس مازندران با اشاره به وجود ۷۰۰ سرعت‌کاه در استان مازندران، گفت: بر اساس اعلام متولیان امر نزدیک ۳۰۰ سرعت‌کاه فاقد مجوز است پیشنهاد ما برای کنترل وسائل نقلیه استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین است.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای خدمات رسانی در حوزه ریلی استان مازندران داریم، گفت: مصوبه اجرای شبکه اورژانس ریلی در استان وجود دارد اما راه‌آهن شمال کشور در این زمینه همکاری نمی‌کند.

اخبار مرتبط

ثبت بیش از ۵۸ هزار تماس با اورژانس مازندران

بالگرد اورژانس مازندران برای انتقال بیمار بدحال به بیمارستان تخصصی به پرواز درآمد

‍‍‍ پ پ ‍‍‍ سرویس مکان یاب اورژانس کشور فعال شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha